رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جام جهانی 2022| پایان رویای سامورایی‌ها با شکست دراماتیک در پنالتی‌ها/ کرواسی با گذر از ژاپن به جمع 8 تیم رسید + فیلم

21:13 - 14 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۰۱۱
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در دیداری حساس از دور حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی کرواسی با شکست ژاپن راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

خبرگزاری میزان - شانزدهمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری پنجمین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی پیگیری شد که در مصافی حساس و مهیج تیم ملی ژاپن، از ساعت ۱۸:۳۰ در استادیوم الجنوب شهر دوحه به مصاف تیم ملی کرواسی رفت که در پایان این دیدار مهیج و تماشای دو تیم در 120 دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک رسیدند تا تکلیف تیم پیروزی در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شود که در پایان کرواسی با درخشش دروازه‌بان خود که 3 ضربه پنالتی سامورایی‌ها را گرفت موفق شد با نتیجه 3 بر یک در پنالتی‌ها و در مجموع با نتیجه 4 بر 2 از سد ژاپن بگذرد و به عنوان پنجمین تیم به جمع 8 تیم نهایی راه پیدا کند.

در نیمه اول این بازی دو تیم بازی پایاپایی انجام دادند و در حالی 45 دقیقه نخست به اواخر خود رسیده بود، دایزن مائدا در دقیقه 43 موفق شد گل نخست ژاپن را وارد دروازه مایب قهرمان جهان کند تا نیمه اول با برتری یک بر صفر ژاپن تمام شود.

در نیمه دوم کروات‌ها که در آستانه حذف از جام قرار داشتند سرارپا حمله شدند و ارسال از جناحین را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه در دقیقه 56 ایوان پرشیچ با ضربه سری تماشایی گل تساوی بخش کرواسی را زد. در ادامه بازیکنان دو تیم تلاش زیادی برای باز کردن دروازه‌ها انجام دادند، اما هرچه زدند به در بسته خورد تا تکلیف پیروزی این دیدار در وقت‌های اضافی مشخص شود.

بازیکنان ژاپن و کرواسی در دو زمان 15 دقیقه‌ای وقت اضافی دیگر انگیزه و دوندگی 90 دقیقه را نداشتند و تقریبا به تساوی رضایت داده بودند. در پایان 30 دقیقه زمان‌های اضافی توپی از خط دروازه‌ها رد نشد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی بازیکنان تیم ملی ژاپن بسیار بی‌تجربه عمل کردند و با از دست دادن 3 ضربه پنالتی در نهایت با نتیجه 3 بر یک در پنالتی‌ها مغلوب کرواسی شدند تا به این ترتیب کروات‌ها با کسب این برد ماراتن‌گونه و دشوار در نهایت به عنوان پنجمین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

به این ترتیب تیم ملی کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف برنده دیدار برزیل و کره‌جنوبی برود که از ساعت 22:30 امشب رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

همچنین ایوان پرشیچ با ۶ گل، در کنار داوُر شوکر به عنوان بهترین گلزن تاریخ کرواسی در جام جهانی قرار گرفت.

*کرواسی یک(3) – ژاپن یک(1)

گل‌‌ها: دایزن مائدا(43) برای ژاپن/ ایوان پرشیچ(56) برای کرواسی

کارت زرد: متئو کواچیچ(90) و برنا باریسیچ(116) از کرواسی

داور: اسماعیل الفتح (آمریکا)/ کمک‌ها: کایل اتکینز و کوری پارکر (آمریکا)/ داور چهارم: مصطفی غربال (الجزایر)/ داور ویدیویی: نیکلاس گالو (کلمبیا)

*ترکیب تیم ملی کرواسی:

دومینیک لیواکویچ، برنا باریشیچ، ایوان پرشیچ (۱۰۵- اورسیچ)، دیان لاورن، متئو کواچیچ (۹۹- لاورو مایر)، آندری کراماریچ (۶۸- پاشالیچ)، لوکا مودریچ (۹۹- نیکولا ولاشیچ)، مارسلو بروزویچ، برونو پتکوویچ (۶۱- بودیمیر (۱۰۵- لیوایا))، یوشکو گواردیول و یوسیپ یورانووییچ

*ترکیب تیم ملی ژاپن:

شوئیچی گوندا (دروازه‌بان)، شوگو تانیگوچی، یوتو ناگاتومو (۶۴- میتوما)، واتارو اندو، ریتسو دوان (۸۷- مینامینو)، هیدماسا موریتا (۱۰۵- تاناکا)، جونیا ایتو، دائیچی کامادا (۷۵- هیروکی ساکای)، تاکاهیرو تومیاسو، مایا یوشیدا، دایزن مائدا (۶۴- آسانو)

*گل اول ژاپن به کرواسی توسط دایزن مائدا(43):

*گل اول کرواسی به ژاپن توسط میلان پرشیچ(56):

*ضربات پنالتی دیدار کرواسی - ژاپن:

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *